Sunday, May 18, 2014

The King Returns

Pergh...dah lama aku x menulis. Last post aku Sir Alex Ferguson masih manager Manchester Utd. hahahaha. masa belajar byk masa terluang. So masa yg ada digunakn utk kembangkn idea. Keyboard aku yg dulunya cukup sifat dah jadi macam gigi peninju pro yg terlupa pkai mouth guard.

Hahahaha. So knape aku tibe2 bangkit dari kuburan blog aku ni? Hahahaha...ini sume sebab kepulangan raja raksasa di layar perak. Atomic Breath!!!!

Rompong. Hahahaha 



Setelah hampir 10 tahun Godzilla tidak muncul di layar perak, akhirnya beliau menyergah di pawagam di bawah arahan Gareth Edwards. So biasa la kn, omputeh ni kalao bab adaptasi mmg fail. Source material campak tong sampah but this was not the case with this movie. It stays true to the source material and still updating it to match today's generation.

So citer die basically satu nuklear plant telah meletup dan mengorbankn ramai mangsa disebuah pulau di Jepun. Dan salah sorg dari mangsa yg terselamat Joe Ford (Bryan Cranston), mengesyaki ada sesuatu yg telah memusnahkn nuklear plant tersebut dan bertindak utk mencari kebenaran disebalik kemusnahan nuklear plant itu. Penemuan beliau bakal merubah segala-galanya...(chewah. hahahaha)

Nk citer lebih tp nnt takut spoil. hahaha. nk tau p la tgk kt pawagam eh.

Tp nk bgtau dulu ni. cerita ni TIADA kaitan dengan filem Godzilla (1998). In fact filem tersebut hanya lah cubaan omputeh utk mengadaptasi karya asal Godzilla milik Toho Ltd. utk pasaran US.

Godzilla (1998)
So tak payah ckp la. versi 1998 ni mmg fail gila. Baik dari segi design Godzilla, story mahu pon production value. Nk tgk review plg bagus utk movie sampah ni klik la dkt sini

Ape yg aku suka pasal movie Godzilla baru ni dari poster die sampai la ke trailer die, hanya glimpses of the monster yg kita nampak. Nmpk kaki la, ekor la, muka sket la, Bg aku ni menambah intrigue penonton kasual dan jgk fanboy mcm aku ni utk tgk movie ni.




So mcm movie lain, movie ni xde la perfect sgt. ade la pros and cons die antaranya ialahh...

Atomic Blast
  • Movie ni meletakkn penonton ditengah2 kemusnahan yg terjadi. So kita boleh tgk (or possibly rasa) panik, ketakutan dan fear of the unknown mereka yg terlibat. 
  • Movie ni rasa mcm movie bencana alam di mana watak2 utama tiada jalan untuk menyelesaikn krisis itu secara langsung. Apa yg dorg boleh lakukan hanyalah SURVIVE....
  • Lakonan Bryan Cranston buat kn aku nk tgk Breaking Bad. He's THAT good (aku x pnah tgk Breaking Bad).
  • Movie ni stay true to the source material. Perkara ni sgt susah nk tgk dkt movie2 dan movie ni pulled it off perfectly 
  • Godzilla. Godzilla is a BADASS. Nuff Said

Atomic Fart
  • Ken Watanabe. He's good but almost the whole movie dia nmpk clueless. Padahal die antara saintis yg mengkaji Godzilla plg awal. Hampir setiap scene muka dia mesti muka terkejut. 
  • Bryan Cranston. Bkn sebab performance dia tapi sebab....p tgk movie nnt hang tau la. 
  • Pace citer ni sangat lah slowww tp payoff die berbaloi. So kena sabar sket la.
  • Movie ni suka tease at the first hour. Die suka usik2. Kejap mcm nk nampk best pastu tukar scene lain. 
  • Aaron Taylor Johnson bg aku nmpk tenggelam dalam movie ni. Nk buat cmne, nama cite pn Godzilla kn, bkn Kick Ass. hahahaha
So overall aku bagi movie ni 8/10, mostly sb die stay loyal to the source material. Go see the movie guys! 

Until the nxt rumblin, ciao! 

P/S: P la try tgk kt IMAX. sound die bergegar woo. hahahaa

ini BUKAN Godzilla

Ini baru GODZILLA
Jumpa saya di pawagam ye kwn2

No comments: