Monday, November 12, 2012

Setapak Ku Di Negara Orang (Final Part)

Pergh...dah nak setahun baru nak sambung part last. Hahahaha...lame kot. Yela sb dah janji pada diri sendiri kn. Nak tau janji ape? Tgk la post sebelom nih. Okay. Ape aku nk cite eh..lupe dah...owh hari ke 3 dan hari terakhir aku dkt sumatera barat Indonesia. heheheh. Bagi yg termiss part 1 dgn part 2 tu boleh la g refer dulu..mne tau ade yg tak paham ke. hehehehe.

So untuk the third day ni aku bersama rakan2 RBS trus bergerak ke Bukit Tinggi (bukan bukit tinggi, Klang tau!) Tp sblom kami bergerak ke sane, kami singgah dulu di Panti Asuhan Aisiyyah di Padang utk menjalankn ibadah qurban dan jugak ade la aktiviti bersama anak2 yatim tu. Panti Asuhan tu ape? Panti Asuhan tu Rumah Anak Yatim le. hohoho. So kami pon buat la sket aktiviti qurban, lps tu ade la sket ucapan dari pihak2 berkenaan dan ade la penyampaian sumbangan sket2. Overall budak2 dkt Panti Asuhan ni ada dikalangan umur 7 ke 15 tahun la. Rumah tu tak besar sgt tp cukup la utk budak2 tu. Dorang pon pemalu je mula2. Tp berkat kasih sayang yg ditunjukkan oleh abg dari Malaysia, dorang jd sporting dan nk la berinteraksi ngan kami. heheheh. 

Bergambar dulu satu kemestian


Kn nmpk malu2 je adik2 tu

Pengetua Panti Asuhan berucap

"Pengetua" kitorang pulak berucap

Sumbangan..Satu JUTA rupiah. hehehe

Ibadah Qurban (Dua ekor kambing)

Abg Daud mengajar lompat katak. heheheh

Operasi membina menara

Team harimau malaya? hehehe

Sume tgh sibuk. Hahaha

Adik2 sibuk berbincang..abg kt blakang buat pe? hehehe

Sesi pemberian cenderahati

Gambar kenangan sebelum majlis berakhir

Pemberian sumbangan kpd wakil panti asuhan

Vandalism....hehehe. 

Wah..gantengnya abg di depan skali tu. Hahahaha
Lps aktiviti di Panti Asuhan tu, kami trus bergerak ke Bukit Tinggi. Perjalanan mengambil masa hampir 3 jam melalui jalan bukit (name pn bukit tinggi). Sepanjang perjalanan tu biasa lah..penatkn...tido la ape lg..Hahahaha..tp sblom smpai tu ade la singgah kedai kain dkt sane. Smpai kedai je, sume da jd cm piranha membaham mangsa dah...frenzy. hahahaha. Barang murah kate dorang. Hahahha. Aku? Aku jenis tak pandai shopping sgt so aku xde sgt nk frenzy lah. Hahaha..aku lepak minum teh botol free dgn bapak supir je. hahahaha. Lps shopping tu, singgah makan sat pastu trus g hotel. Smpai hotel pon da malam. Check in Hotel pastu ade mkn2 sket.

Tp sblm makan2 tu ade kejadian kelakar. Hahahhaa. Citernye hari tu adalah birthday Daud, salah sorang member kami pastu utk buat surprise kat die, kami plan utk buat post-mortem la konon nye..pastu penasihat kami akan berlakon attack salah sorang dari kami la dan yg kene attack tu adalah aku. Lps aku kene attack tu kononnye Daud tu pulak la yg akan dipersalahkn. So nk dijadikan cite...plan pon berjalan la. Cik Hisyam mula attack aku tp aku tak rse langsung die attack...sb muke die cm nk gelak je. So aku sbg ex-student Prof Kamran (lect klas Drama aku. heheheh) menjadikan keadaan lebih dramatik dgn meninggikn suara dan mencampak botol air ke lantai (kebetulan aku pegang botol mase tu...nk cmpak gelas nnt kene bayar plak. heheheh) dan meninggalkn tempat makan tu.
Tak sangka taktik aku berjaya smpai roomate aku Amar dan Amirul igtkn aku betul2 marah. hahahaha. Smpai g kejar pujuk tu. hahahaha. Lps keadaan makin hangat (kononnya) encik Hisyam start attack Daud pulak. Bile muke die cuak tahap maksima....baru la keluar.."Selamat Haari Jaadi" Hahaha..berdekah2 la sume time tu. Prank kami dah mengene...smpaikn yg tau rancangan pn terkene prank hasil dramatik dari aku. hahahaha. Mase tu pn kitorang smbut skali bday Kak Pura. Hohohoho..Makan2 sket pastu naik bilik tidooo

cantik tak?

cantik tak? hahaha (takde kene mengene)


Amar, room mate aku yg Master gile prank org

style x? hahahaha

entrance lobang jepang

tour guide lobang? hahahah

dalam lobang

Yes..itu namanya pintu pengintaian. Intai ape? Mane la aku tau. Hahahaha

askar2 jepang yg masih hidup. hahahaha

Tolong...aku kt luar?


Lupe nk citer, sblom kami balik ke hotel, kami singgah di satu tempat yg dinamakan lobang jepang. Lobang Jepang ni satu terowong2 bawah tanah yg dibina semasa zaman kependudukan jepun di Asia Tenggara. Nk dipendekkn cite ramai la org2 tempatan (indonesia) yg mati semasa jadi tahanan dkt lobang jepang ni. Nk dipendekkn lagi lepas pengeboman Hiroshima dan Nagasaki, jepun2 tu sume balik jepun tgk citer oltromen. heheheh..tak la..tatau la die balik jepun buat ape. Beli selipar jepun kot. Hahahaha. Satu misteri lobang jepang ni...semua tanah2 yang diorang korek utk bina terowong ni masih blum diketahui dkt mane diorang buang. Jual dkt jin tanah ke? or jual dkt iProperty? haaa....hahahaha.(bosan gile misteri die)

Next day kami g melawat jam gadang kejap, pastu g ranah minang (muzium budaya minang) kejap pastu straight ke lapangan terbang. Seraya itu berakhirlah program Revolusi Bakti Siswa pada tahun lepas. Satu pengalaman yg takkan dilupakan bersama rakan2 yg kenal rasanya tak sampai setahun tapi akrab mcm dah lame kenal. Pengalaman yg pasti takkan dilupakan smpai bila2.

Jam Gadang

Bergambar satu kemestian walaupn tgh hujan

Di Ranah Minang (kt Malaysia pn ade)

Org2 minang ko monang?

Galakan utk berpuasa. Hehehehe


Membaca Amalan Mulia

Ni pn.err..amalan mulia jgk

Muke kepenatan masing2 :p

Encik Hisyam tersenyum puas program dah selamat selesai. Heheheh
So itu lah sedikit sebanyak coretan perjalanan aku raya haji tahun lepas (2011). Untuk tahun ni? Pada sume yg mengenali aku pasti dah tau....pengembaraan aku ke Padang bermula sekali lagi. Tapi dengan pasukan yg serba baru! (wah, cam power rangers plak) So pengalaman pon pasti berbeza dan tak kurang hebatnya dari yg tahun lepas ni. Malah aku rase tahun misi tahun 2012 paling besar yg pernah kami jalankn. InsyaAllah kalau ade kesempatan, aku ceritakan dalam blog nih. Hehehehe. (Gambar pn aku xde lg..hehehe) 

Lps ni back to usual rumblin' lah. Mybe ade theory baru yg nk aku kongsi dgn korang. hehehe..so..

Yeah!!
Until the nxt rumblin'....ciao. 

Yeahh jugak! 


No comments: